AEQ Šport

Eden pomembnejših faktorjev uspeha v športu je telesna kontrola, to nam omogoča kontrola mišic. Uspešnost v športu temelji na sposobnosti telesa, da naredi to kar želimo ali potrebujemo. Kontrola mišic in telesa je skrivnost uspeha ter osnova veščin, ki zahtevajo visoko koordinacijo in usklajenost.

Mojstrstvo je glavni namen učenja boljše kontrole mišic. Kontrola mišic vključuje izboljšanje kontrakcije in sprostitve (daljšanje) mišic, kar je veliko pomembneje. Omogoča izboljšanje selektivne uporabe mišic, ki so potrebne za izvedbo giba na najprimernejši način. Tako povečamo učinkovitost porabe energije na dveh nivojih. Najprej energijo za kontrakcijo usmerimo samo v agoniste, v drugem pa osvobodimo mišice, ki bi se morale v tistem gibu podaljšati za doseganje urejene, pravilne mojstrske izvedbe gibanja.

Koristnost učenja nadzora nad mišicami ima največji učinek na živčno-mišični sistem in čustva. Naučimo se umirjanja, ko je to najpomembnejše. Vse gibanje, ki povečuje in izboljšuje sodelovanje uma in telesa, je dobro in koristno delo. Osnova za boljši samonadzor in samozavest je kontrola mišic. 

To je še posebej pomembno, če želiš in si upaš prevzeti odgovornost za dejanje v odločilnem trenutku. Um telesu, ki ga ima pod nadzorom in ga občuti, zaupa, ve, česa je zmožno celotno telo in si dovoli več.

Boljši nadzor mišic omogoča boljši nadzor nad čustvi, obnašanjem, navadami in osebnostjo. Moč volje se krepi na način, na kakršnega se krepi moč telesa, skozi inteligentno uporabo, učenje, domiselnost in razvoj.

Običajno ljudje dojemajo svoje mišice kot sredstvo za izvajanje dela ter reševanje želja in potreb skozi trud. To pa mišice utruja, namesto, da bi jih krepilo. Da bi bile močnejše potrebujejo pravilno razmerje med delom in obnovo.

Ker pa se to razmerje zaradi vpliva entropije skozi čas spreminja, ga je mogoče kontrolirati in izboljševati skozi pametno vadbo in pozornost.

Treniranje, ki vključuje veliko truda in malo učenja, s svojim avtomatizmom in primarno podzavestnim nadzorom sicer omogoča hiter napredek, ki pa kmalu doseže svoj konec. 

Trening in vadba prineseta dobre rezultate samo dokler je glavnina pozornosti usmerjena v mišice. 

Če je um osredotočen na samo delo, ki ga opravljamo in na njegov rezultat, se napredek na neki točki kmalu ustavi. Da bi dosegli največji učinek vadbe ali dela, je nujno, da je um osredotočen na mišice in gibe, ki vadbo ali delo izvajajo.

Osnova napredka v športu je, da moramo najprej dovolj dobro nadzorovati mišice in nato izvajati delo s temi mišicami. Trening ob nerazumevanju pomena nadzora mišic običajno zdolgočasi um in onemogoči učenje nadzora nad gibi. Um bega in tava med avtomatiziranim izvajanjem vaj, ki mu beganje tudi omogoči, ter tako močno omeji izboljšanje učinkovitosti.

Pomembno je uporabiti izboljšano pozornost, ki jo daje uporaba akcije/reakcije na sposobnost usmerjanja pozornosti na gibe mišic. Tako se ohrani užitek in dober občutek ter motiviranost na vadbo, ki daje dolgoročne, boljše rezultate kot trud in boleče treniranje.

Konstantno utrjevanje istih napak, neopaženih skozi trening, pripelje športnika do tega, da začne dvomiti v svoje sposobnosti, izgubi samozavest, se prej poškoduje in na koncu veliko prekmalu odneha.

Koristi učenja AEQ metode za športnike:

🔷 Odprava bolečin v telesu

🔷 Bistveno se zmanjšamožnost za poškodbe

🔷 Izboljšana pripravljenost (fizična in psihična)

🔷 Boljša moč, vzdržljivost, reakcijski čas

🔷 Boljša samozavest, mirnost, sproščenost

🔷 Boljša regeneracija in počitek

🔷 Boljši nadzor nad mišicami

🔷 Izboljšana koordinacija

🔷 Izboljšana propriocepcija

🔷 Zmanjšana utrujenost

🔷 Izboljašana učinkovitost gibanja in delovanja

🔷 Večja koncentracija in zanesljivost

🔷 Boljše počutje in zdavje

🔷 Odpravi nepotreben mišični tonus

🔷 Izboljša dihanje

Izkušnje in mnenja športnikov

Že kar nekaj časa sodelujem z Vidom in Majem. Fanta sta čisti dokaz, kako vestno in redno vlaganje časa, energije in pozornosti vodita do uspeha in vrhunskih rezultatov.

Res je, da so trening zelo pomemben del športa, vendar je počitek in regeneracija pomembnejša na dolgi rok. Pri treningih se mišični sistem uči biti močnejši in vzdržljivejši, uči se vedno bolje vklopiti in napeti. Ko se to izvaja dalj časa, se mišični tonus mišic veča, mišice postajajo vedno bolj utrujene in šibke, kar športniki zmotno rešujejo še z več treningi.

Če na treningu mišični sistem in telo učimo vedno bolje napeti, vendar nimamo sistema kako bi učili mišice tudi sproščati in umirjati, postanejo mišice podzavestno, kronično napete in utrujene.

Kakor je pomembno iti v plus, je hkrati tudi pomembno znati iti v minus, da ohranjamo ravnovesje. Z dodajanjem AEQ vaj® v svoj trenažni proces, odpravljate mišični tonus, telesu pa omogočite boljši počitek in regeneracijo. Poleg tega se izboljšuje čutenje in nadzor nad telesom, kar vam omogoči boljši reakcijski čas, zavedanje, ravnotežje in tudi posredno večjo moč in vzdržljivost, saj bolj kot je mišica prožna in manj kot ima podzavestnega mišičnega tonusa, močnejša je.

Fanta sta konec meseca Julija 2019 vrhunsko nastopila na Svetovnem prvenstvu v Banjaluki. Maj je bil 3x tretji, Vid pa 2. prvi in 2. tretji.

Ker sem obupal že nad vsemi terapijami, masažami in raztezanji kar jih je, sem se naposled le odločil da poskusim še s to terapijo .

Ni veliko manjkalo da bi končal s tekom, ampak že po prvi terapiji so bili občutki neverjetni, skoraj nemogoči. Iz pičlih in bolečih 4km sem v manj kot 2 mesecih že ponovno tekel po +30 hribovitih kilometrov. AEQ metoda me je naučila povezovati um in telo, kako preprečiti bolečino, predvsem pa kako najti vzrok in tega odpraviti.

Naučil sem se koliko psihično stanje vpliva na naše treninge in splošno življenje in pa predvsem razliko med napetim in sproščenim stanjem telesa oz. zakrčenosti in sproščenosti mišic. Velika zahvala učitelju Žigi, ker me je vodil skozi vaje, s super pristopom, z hitrimi odgovori na vsa vprašanja in učenja povezovanja uma in telesa.

AEQ metodo bi priporočil vsem, saj je res odličen pristop k boljšem in predvsem bolj sproščenem življenju.

– Nejc Hočevar, Novo mesto

Sem kolesarka in sem v zadnjem letu in pol imela težave s hrbtom, kar mi je onemogočalo normalne treninge in dirke. Rešitev sem iskala pri številnih zdravnikih in specialistih. Preizkusila sem fizioterapije, masaže in tudi akupunkturo. Poleg vsega pa sem še doma delala veliko razteznih in krepilnih vaj, kot so mi svetovali.

Največja težava pa je bila, da mi nihče ni znal povedati pravega vzroka mojih težav in menim, da zato nobena terapija ni pomagala na dolgi rok. Neprestano bi morala obiskovati maserje in fizioterapevte. V tem pa sem videla največji problem, saj veliko potujem in treniram, v prvi vrsti pa me je najbolj motilo to, da sem bila neprestano odvisna od nekoga.

Prijatelj mi je svetoval, da poskusim AEQ metodo. Tako mi je Žiga Božič Žagar, učitelj AEQ metode povedal, da so vzrok mojih bolečin napete mišice in da mi lahko pomaga tako, da me nauči vaje s katerimi si bom znala sama sprostiti mišice.

Že po nekaj obiskih, sem opazila spremembe. Sedaj redno izvajam vaje in že nekaj časa nisem imela hujših težav s hrbtom. To je res dober občutek. Najpomembnejše mi je, da si lahko pomagam sama in vem kaj je vzrok težav. Od kar sem spoznala AEQ metodo imam tudi boljšo kontrolo nad telesom in gibanjem. Lahko bi rekla, da bolje čutim telo.

Žiga mi je dal tudi veliko nasvetov za šport. Kako izvajati gibe z najmanjšo porabo energije, da sem pozorna katere mišice uporabim za določen gib in kdaj so te napete ali sproščene, kje so moje rezerve, kaj lahko še izboljšam… Moj pogled na določene stvari je sedaj drugačen. Veliko sem se naučila in spoznala o sebi.

Hvaležna sem za vso znanje in lepo izkušnjo ter vso pomoč.

– Urška Bravec, Ljubljana