𝟓 𝐫𝐚𝐳𝐥𝐨𝐠𝐨𝐯 𝐳𝐚𝐤𝐚𝐣 𝐛𝐢 𝐕𝐒𝐀𝐊 𝐬̌𝐩𝐨𝐫𝐭𝐧𝐢𝐤 𝐦𝐨𝐫𝐚𝐥 𝐢𝐦𝐞𝐭𝐢 𝐀𝐄𝐐 𝐯 𝐬𝐯𝐨𝐣𝐞𝐦 𝐭𝐫𝐞𝐧𝐚𝐳̌𝐧𝐞𝐦 𝐩𝐫𝐨𝐜𝐞𝐬𝐮?


Trening ponavadi obsega večanje moči, kondicije, koordinacije, tehnike, usklajevanja gibov in večanje kompetence. Toda vse te aktivnosti učijo naše telo kako se napne. V daljšem časovnem odbdobju se je potrebno tudi naučiti kako sproščati in umirjati telo, da se lahko kvalitetno spočije in se pripravi na nove podvige. AEQ šport zelo kvalitetno uravnoveša vse, kar na trening “zategne”. Športnikom tudi priporočam učenje AEQ dihanja, za še boljši izkoristek in učinkvotost energije.

𝟭. 𝗨𝗿𝗲𝗷𝗲𝗻 𝗺𝗶𝘀̌𝗶𝗰̌𝗻𝗶 𝘁𝗼𝗻𝘂𝘀

Bolj kot je mišica prožna (večja kot je razlika med popolnoma napeto/skrajšano mišico in popolnoma sproščeno/podaljšano mišico) več ima moči, energije in boljše in lažje dosežemo željen rezultat. Prožnost mišice določa sposobnost zavestnega nadzora naših možganov, da mišico napnemo takrat, ko je realno potrebujemo (delo, vadba), v počitku ali spanju pa je sproščena. Problem nastane, ko zaradi dolgotrajnega fizičnega (udarci, poškodbe, obremenitve) ali psihičnega stresa (potlačena čustva iz otroštva, pritiski iz okolice) mišice postanejo kronično napete 20/30% tudi takrat, ko to ni realno potrebno. Takrat je tonus mišic konstantno povečan, tudi ko spite. Dejansko vaše telo trenira 24/7 in se nikoli 100% ne spočije in regenerira.

Žal vam masaže ne bodo koristile, čeprav vam kratkoročno sprostijo mišico, a vam ne odpravijo vzroka. Vzroke je, da vaši možgani pošiljajo signale v mišice, da so neprestano napete. Dostop do vaših možganov imate samo vi, zato nihče zunanji tega ne more storiti namesto vas. AEQ vas nauči, kako povrniti nazaj zavestni nadzor mišic in zmanjšati tonus mišic, da bodo zopet uravnovešene in maksimalno pripravljene in realno spočite za razvoj in napredek v trenažnem procesi.

𝟮. 𝗣𝗿𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗶𝘃𝗮 𝗶𝗻 𝗸𝘂𝗿𝗮𝘁𝗶𝘃𝗮 𝗽𝗼𝘀̌𝗸𝗼𝗱𝗯

Bolj urejen kot je mišični tonus oz. manjši kot je v času počitka, bolj se telo opomore in ima več energije. Poškodba je v 99% posledica tega, da je mišica preveč podzavestno ali zavestno zakrčena in posledično začne boleti in se vname. Bolj kot jo skušamo ignorirati in riniti z egom skozi zid, ter ne slišimo opozoril iz telesa, da je nekaj neuravnovešeno, bolj bo telo še z večjo bolečino oz. resnejšo poškodbo ustavljal ego, da neha pretiravati.

Z rednim izvajanjem AEQ vaj na dnevni in tedenski bazi lahko držite uravnotežen mišični tonus. Ker s treningi krepite in večate mišični tonus je potrebno tudi imeti orodje, ki sprošča in umirja stres, ki se je nabral skozi vadbo. Z AEQ to izjemno učinkovito dosežete in s tem znatno zmanjšate možnost za poškodbe. Če je poškodba že prisotna AEQ vaje pomagajo pri hitrejšem okrevanju tudi po operacijah, saj vsak rez skalpela telo (tudi v narkozi) čuti in zazna kot grožnjo (čeprav je namen pozitiven), zato se mišice v poškodovanem delu izjemno skrčijo. Potrebno jih je naučiti sprostiti, da se poškodba več ne ponovi.

 

AEQ šport

𝟯. 𝗨𝗿𝗲𝗷𝗲𝗻𝗼 𝗱𝗶𝗵𝗮𝗻𝗷𝗲 = 𝘃𝗲𝗰̌ 𝗲𝗻𝗲𝗿𝗴𝗶𝗷𝗲 𝗶𝗻 𝘂𝗰̌𝗶𝗻𝗸𝗼𝘃𝗶𝘁𝗼𝘀𝘁𝗶

AEQ uči tudi pravilnega in urejenega dihanja. Večina športnikov diha na usta podzavestno, saj so dolgo časa pod velikimi napori. Vse kar človek počne zavedno ali nezavedno dalj časa se na to na vadi in mu to postane podzavesten/avtomazitiran vzorec. Ker ne dajo dihu posebne pozornosti to vrsto dihanja izvajajo tudi takrat kadar to realno ni potrebno (nizek napor ali počitek/spanje). 


Ko dihamo skozi usta je naše telo v simpatičnem načinu delovanja živčnega sistema. To pomeni, da smo večina dneva v neprestani napetosti (telesno in umsko). Posledično je nivo energije tudi do 16x manjši, kot če bi dihali skozi nos večino dneva (razen pri delu treninga, ki je intenziven ali na tekmovanju). Manj kot imamo energije slabši je napredek in tudi večja je možnost za poškodbe.

𝟰. 𝗩𝗲𝗰̌𝗷𝗲 𝘇𝗮𝘃𝗲𝗱𝗮𝗻𝗷𝗲 𝗶𝗻 𝗻𝗮𝗱𝘇𝗼𝗿 𝗻𝗮𝗱 𝘀𝘃𝗼𝗷𝗶𝗺 𝘁𝗲𝗹𝗲𝘀𝗼𝗺 𝗶𝗻 𝘂𝗺𝗼𝗺

Večina ljudi dojema telo kot samo orodje za izvajanje opravil. To je izjemno daleč od resnice. Um in telo sta zelo zelo povezana in vplivata eden na drugega. Svojo notranjost in okolico zaznavamo preko mišic, ki senzorične podatke pošiljajo v možgane, da te na podlagi teg podatkov pošljejo v mišice motorne podatke, da te izvedejo akcijo glede želje in frustracije posameznika.

Večji kot je mišični tonus, slabše čutimo sebe in svojo okolico. Tako lahko spregledamo utrujenost telesa in si ne vzamemo vadbe prost dan, ter s tem tvegamo poškodbo. Manjše zavedanje in čutenje telesa vpliva tudi na to kako dojemate svoje misli, besede in dejanja – predvsem podzavestna prepričanja. Na dolgi rok se je tudi potrebno ukvarjati s prepričanji o sebi in svojih zmožnostih. Ni dovolj, da si zavestno želimo zmage na tekmi in na polno treniramo, hkrati pa pa imamo podzavestno prepričanje, da nismo vredni biti najboljši. Ta zmaga bo jalova, saj bo potrebno ogremno truda in energije, ki bo povzročila veliko poškodb in velik davek bo plačalo zdravje telesa.

𝟱. 𝗞𝘃𝗮𝗹𝗶𝘁𝗲𝘁𝗻𝗲𝗷𝘀̌𝗶 𝗽𝗼𝗰̌𝗶𝘁𝗲𝗸 𝗶𝗻 𝗸𝗼𝗻𝗰𝗲𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝗶𝗷𝗮

Ko sem se ukvarjal s športom mi je osebno AEQ predstavljal možnost sprostitve, ki mi ga nobena druga stvar ni mogla dati. Ko sprostiš mišico, da se tonus po napornem treningu zmanjša, se dejansko in realno spočiješ. Prej bi potreboval po 5 dni počitka brez treninga. Ko sem dodal AEQ v trenažni proces in sem bolj poslušal telo, sem isti efekt dosegel v 1/2 dnevih, brez da bi nehal vaditi, le zmanjšal sem intenziteto. Bolj kot se z AEQ vajami in dihanjem učite biti parasimpatični in umirjeni, več imate življenjske energije. Več energije pomeni več pozornosti in koncentracije, ki jo lahko podrobneje in učinkoviteje uporabljate za izboljšanje svojih športnih rezultatov.


To je samo 5 izmed mnogo več izboljšav, ki jih lahko pridobite z učenjem AEQ metode. Glavna prednost je dvig učinkovitosti celega sistema, kar vam omogoči veliko lažje doseganje tega, kar že znate in večji napredek v naprej. Hkrati pa izboljšate tudi kreativnost in domišljijo kako čim lažje zadovoljiti svoje cilje in rešiti svoje frustracije.